"No one is too busy, it is just a matter of priorities"

Fibromyalgie Massage

Deze massagevorm is speciaal bedoeld voor mensen met Fibromyalgie. De Griekse benaming voor deze aandoening is samengetrokken uit de woorden 'Fibro', dat staat voor bindweefsel, 'Myo' dat vertaald kan worden als spier en 'Algie' dat duidt op pijn.

Fibromyalgie is een vorm van reuma die niet de gewrichten treft, maar de spieren en het bindweefsel. Mensen die last hebben van Fibromyalgie lopen de hele dag met een soort van spierpijn gevoel en andere, soms vage, pijnklachten.

Fibromyalgie is erg moeilijk vast te stellen. Er zijn namelijk geen afwijkingen in de spieren danwel bindweefsel te vinden. Ook is de oorzaak nog niet bekend. Er zijn (nog) geen medicijnen om de aandoening (helemaal) te genezen. Wel kunnen de klachten verminderd worden met op Fibromyalgie gerichte massage en een combinatie van beweging en rust. Eventueel aangevuld met medicatie zoals pijnstillers.

Massagepraktijk Panacee heeft een opleiding gevolgd tot Fibromyalgie Massagetherapeut en kan met deze kennis verlichting van de klachten ondersteunen. Fibromyalgie Massage is niet bedoelt als genezing van Fibromyalgie maar als middel om verlichting te brengen in de pijnklachten. Het effect hiervan is dat het lichaam zich beter gaat ontspannen.

De massage is afgestemd op de “tender points”. Daarnaast wordt ook aandacht besteed aan de klachten die iemand op dat moment heeft. De spieren krijgen als nevenwerking meer zuurstof door een verbeterde doorbloeding en kunnen hierdoor zo de opgebouwde afvalstoffen sneller afvoeren.

Door de Fibromyalgie Massage wordt het lichaam en zenuwstelsel weer geprikkeld om van binnenuit te gaan ontspannen. De vaak, onbewuste, “alertheid” van de betrokken spieren wordt vermindert en het zenuwstelsel schakelt over naar een staat waarin zij in rust verkeerd en het lichaam zich kan herstellen.

Wat belangrijk is, is dat het lichaam soepel blijft en men niet steeds meer stil en verkrampt gaat zitten vanwege de pijn. Masseren is daarom een prachtig middel om de pijn te verlichten.

Ontspanningsmassage

Wil je ontspannen, even een periode van de dag echt helemaal voor jezelf? Een Ontspanningsmassage zorgt, zowel lichamelijk als geestelijk, voor een toestand van algehele rust en ontspanning, helemaal alleen voor jezelf! Ontspanningsmassage heeft alles in zich om beter in contact te komen met je eigen ik.

Meer informatie over de tarieven

Klik hier voor meer informatie over de tarieven.

"Luister naar je lichaam en ontdek wat massage voor je kan doen."

Massagepraktijk Panacee
Lauwersmeer 227